Het begon in een ijskoude flat in Zuid-Londen.
Begin 2010 vulde Richard, net als iedereen die worstelde met de koude Londense winters, zijn traditioneel vierkante warmwaterkruik om zich te verlossen van zijn kippenvel. Geërgerd omdat hij constant zijn fles over zijn lichaam moest blijven bewegen om helemaal warm te worden, dacht hij bij zichzelf: Waarom maken ze deze dingen in hemelsnaam niet langer?
Om een lang verhaal kort te maken: hij ging het doen. Dit eureka-moment was de start van de lange reis, die uiteindelijk zou leiden tot zoveel meer dan alleen de realisatie van een langere versie van de eeuwenoude warmwaterkruik.
Hoe lang zou het kunnen zijn?
De missie was om een warmwaterkruik te ontwerpen die niet alleen langer en groter was, maar ook praktischer. Hoewel de lengte van het ontwerp uiteindelijk werd vastgesteld op 81 centimeter, zou het slimme ontwerp van de fles slechts zoveel warm water nodig hebben voor het vullen als de traditionele vierkante fles. Zo hoeft de waterkoker niet vaker dan voorheen te worden gekookt – slechts één keer.
Laten we de beste rubberbomen ter wereld vinden!
In ons streven om een milieuvriendelijk en duurzaam bewust merk te zijn, komt het biologisch afbreekbare, Grade A-rubber dat voor onze flessen wordt gebruikt uit Sri Lanka. Dit rubber van klasse A is geen grap! Door zijn lange vorm, flexibiliteit en zachtheid kan de YUYU warmte en comfort brengen aan gewrichten, schouders, buik en rug, waardoor ongewenste pijntjes, pijnen en opgebouwde spanning worden verlicht.
De zoektocht naar mooi
Veel huishoudens hebben een warmwaterkruik; de markt staat er vol mee, maar we wilden dat onze YUYU-fles extra speciaal en luxueus zou zijn.
Een product dat niet alleen revolutionair was in lengte, maar ook in de manier waarop het werd geproduceerd. De YUYU, gericht op high-end winkels, werd niet gelanceerd als een massaproduct.
De hoezen zijn verkrijgbaar in een verscheidenheid aan stoffen, variërend van kasjmier uit Binnen-Mongolië, Liberty Prints en Japanse katoen, luxe fleece, Belgisch linnen en prachtige tartanontwerpen van de toonaangevende tartanproductie ter wereld.
Laten we het revolutionair maken!
Omdat de lange en flexibele fles zich al om je heen wikkelt, maakt de toegevoegde riem hem behoorlijk revolutionair.
Populaire manieren om het te dragen zijn onder meer het vastbinden van de fles om de taille om de buik en onderrug te richten, en over de nek of schouder en bovenrug. Je kunt niet alleen met de fles door het huis bewegen, maar dankzij de riem kun je hem ook mee naar buiten nemen en misschien lekker onder een jas dragen.
De YUYU-fles (“Yu”, niet alleen de achternaam van Richard maar betekent ook “heet water” in het Japans) werd voor het eerst aan de wereld geïntroduceerd in Harrods in Knightsbridge, Londen, in 2012. Het bereikte de lijst van 20 best verkochte producten van dit prestigieuze warenhuis, slechts 14 weken na de lancering. Sindsdien is YUYU uitgegroeid van een bedrijf dat wordt gerund vanuit een woonkamer in Wimbledon, waar vrienden en familie elke YUYU-fles zelf met de hand inpakten, tot de leverancier van een internationaal geliefd artikel en symbool van warmte.
Momenteel wordt de YUYU-fles gevonden in warenhuizen, koninklijke huishoudens, gezondheids- en welzijnswinkels, luxe hotels, spa’s, tuincentra, interieurstudio’s en fitnesscentra over de hele wereld.
Het belangrijkste van alles is dat de YUYU-familie is uitgegroeid tot een mooie en zorgzame gemeenschap van allerlei soorten mensen die voor zichzelf en hun naasten zorgen. Kan er tenslotte een groter geschenk zijn voor jezelf of een geliefde dan het geschenk van warmte en troost?
Toont alle 3 resultaten