Dolfin

Bij Dolfin is chocolade een passie.

Sinds 1989 houdt Dolfin eraan zijn hoogwaardige natuurlijke ingrediënten direct in de chocolademassa te vermengen. Fruit, kruiden, bloemen of klassiekers uit de suikergoedwereld worden subtiel en harmonieus in de allerbeste traditionele chocolade verwerkt.

Onze reislustige meester-chocolademakers gaan op zoek naar de fijnste ingrediënten, die ze selecteren uit het beste wat de natuur te bieden heeft. Ze bedenken verrassende combinaties voor uitgelezen, ronde smaken, vrij van toegevoegde suikers en vetten.

Uw tevredenheid is onze drijfveer, dag na dag! Bij Dolfin doen we er alles aan om u onberispelijk verse chocolade te bezorgen. Ons team luistert naar uw wensen en maakt er een erezaak van u snel en persoonlijk van dienst te zijn. U bent voor ons een bron van inspiratie. Suggesties en voorstellen zijn dus altijd welkom …

De Missie van Dolfin:

  • Degelijke en gediversifieerde producten aanbieden om aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen en ze zelfs te overtreffen, waarbij genoegen en gezondheid hand in hand gaan.
  • Zorgen voor de ontwikkeling van lekkere en gezonde chocolades op basis van zuivere cacaoboter en ingrediënten die streng geselecteerd zijn op hun kwaliteit.
  • De geldende wetten en reglementeringen inzake voedselveiligheid nauwgezet naleven, zowel in België als in de landen waar onze producten worden verdeeld.
  • Doeltreffende en duurzame middelen inzetten dankzij strikte procedures en regelmatige controles.
  • Het personeel alle nodige middelen verschaffen om te voldoen aan de wettelijke en reglementaire vereisten inzake welzijn op het werk, veiligheid en hygiëne.

COCOA ACT 4 

Our new sustainability program

Everyone has a role to play for the future of the planet, and Dolfin has decided to take a leading role by investing in a new ethical sustainability program: Cocoa Act 4.

WHY THE ‘COCOA ACT 4’ PROGRAM?

Because there are four pillars to this program that Dolfin wants to be both clear and effective.

1. HUMAN BEING

First, the human being is at the center of the brand’s concerns, which is committed to improving the standard of living of cocoa bean producers, thanks to a “quality bonus” but also a “chocolate bonus” that will allow the realization of projects within the community (schools, dispensaries, maternity wards, access to water…).

2. PRESERVATION OF THE PLANET

Dolfin also wants chocolate to rhyme with the preservation of the planet by practicing a reasoned agriculture, by ensuring the training of cocoa producers, by putting a stop to deforestation, by betting on reforestation, and by reducing by 80% the use of plastic in its packaging. That’s why you’ll now find our chocolate bars in attractive cardboard sleeves. In addition, the transparent boxes that contain our chocolates are now made of recycled PET and 100% recyclable!

3. TRANSPARENCY

Finally, Dolfin wants to act in full transparency. Traceability from the bean to the bar has become essential. The brand’s commitments are clear, concrete and measurable. They will be the subject of an annual report that can be consulted at any time on the brand’s website and thanks to a QR code present on the products.

4. PRODUCT QUALITY

The third impacting element, and not the least, is the quality of the product. At Dolfin, only the highest quality ingredients of natural origin are used. The fresh cocoa beans are rigorously selected and then fermented and dried in a Dolfin center in the Ivory Coast, for a chocolate with an exceptional taste.

Ga naar de bovenkant